onsdag 24 februari 2010

Bernina record




Ja, jag har ju ingen bild på min symaskin än. Orkar inte greja med det så jag är lite lat och lånar en ifrån nätet som ser ut ungefär den samma som min.
Som jag har plockat fram och trixat med och faktiskt fått att fungera efter en stunds pillande.
C. hittade en instruktionsbok på nätet. Fast på engelska. Så det är lite svårt att förstå allt. Bland annat så kan jag inte hitta hur man lyckas få annan söm än bara raksöm och sicksack. Men men.
Det kommer jag säkert på om jag sitter där en stund. En påminnelse till mig själv då är att skriva ner hur jag får fram de olika sömmarna och vilka pressarfötter jag använder och dylik info som kan vara bra att skriva ner.

Bild från E-bay


Uppdatering: Tjoho, jag klurade ut det!! :) massa häftiga sömmar..:) nu skall jag bara införskaffa mig lite roligt tyg att sy i, så får vi se vad det blir till att börja med. Är ju ingen hejare på att sy. Ännu.
Så det blir kanske ett kuddfodral eller så. först. sen får det bli klänningar av mönster från 40talet... hihi

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...