onsdag 31 mars 2010

En promenad

Jag tänker alltid så fasligt mycket när jag går promenader. Skulle behöva en anteckningsbok eller en diktafon ( heter det så?) för jag glömmer alltid de smarta saker som jag tänker!
Men idag kom jag ihåg, efter att ha rabblat saken högt för mig själv hela vägen hem.
Jag tänkte så här: 


att så bra som jag är på att döma och bedöma mig själv när jag misslyckas med saker, så himla bra vill jag bli på att vara nöjd med och berömma mig själv också!


Då kanske jag äntligen kan få lite balans på saker och ting.

4 kommentarer:

mamma sa...

HEJA DIG!

Moa - En magisk purt... sa...

Man tänker så bra under promenader! Och du har rätt. Det är lättare att vara negativ.

Ej Utgivet Material sa...

Ja så sant. Speciellt är man ju också så förlåtande mot andra när de misslyckas, men oftast inte mot sig själv... intressant..

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

klokt tänkt!
ha en sön påskhelg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...