tisdag 16 mars 2010

Morgonlycka



Det är fint att solen kan göra så mycket för själen.
Att vakna på  morgonen och tro att det nästan är sommar.
Fåglarna sjunger om vår och solen smeker hustaken till liv.
Ögonen, de ser allt klarare liksom.
Och hjärtat, det känner sig lite lättare liksom.
Inte så tungt, det går att tänka nästan klart också.
Som om en glädjekänsla sveper över mig. Det ÄR en glädjekänsla.
Och jag vet inte vart jag skall göra av den. Lite ovant så där liksom. och skrämmande.
men om jag skriver den här. och sprider den här.
så andra vaknar och känner hoppet om våren.
så blir det nog bra.
hade jag möjligheten skulle jag åka till närmsta bokskog.
och skrika ronjas vårskrik. tills lungorna inte orkade mer.



1 kommentar:

lisbeth sa...

Ja, en sån dag är det som att Ronjas vårskrik måste få skrikas, annars spricker hjärtat av lycka !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...