tisdag 13 april 2010

pain and no pain

Min hjärna har tagit semester. 
det är tomt.
fast jag är uppfylld. 
av våren. fågelkvitter. solen som värmer rakt in i själen. 
ja, jag är till och med uppfylld av lycka. vissa timmar.
medan vissa timmar står det still. utan känslor. utan tankar. mest bara trött.
ingen inspiration. fast ändå massvis. 
så idag skall jag njuta på balkongen ( som är under en spännande omflyttning också)
njuta av solen. och försöka glömma smärtan i nedre delen av magen, som ju brukar infinna sig en viss tid i månaden.
och tröstar mig med att det kommer inte alltid att vara så här. det kommer inte alltid att göra så här ont. 
hjärnan har som sagt bara semester, den har inte gett upp. den bara vilar lite från alla filosofiska livstankar.


puss

1 kommentar:

mamma sa...

Vila och ha det så gott som du kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...