torsdag 6 maj 2010

Söndagsutflykt, några dagar försenat...

I söndags så var vi ute på 2:a majutflykt. Vädret var inte så bra i lördags, och jag var seg efter en sen "efterfest" på fredagen. 
(efterfest i detta fallet= jag och min fina vän satt uppe till halv fyra efter att ha gått hem tidigare från dansstället och vi pratade om allt mellan himmel och jord)
Ja, i alla fall, vädret var finare på söndagen. Så vi åkte ut till ett ställe som heter Öströö fårfarm.
Där har de lamm precis vid massa fina bokskogar. Helt underbart! Massa små precis nyfödda lammungar! 


Här inne fanns alla tackorna som lammade, och som precis hade lammat. Jag kan tycka att det var lite hemskt att de var så många i samma boxar, men jag vet så lite om får. De kanske inte har så ont av det och jag antar att det var folk som kontrollerade så att det inte hände de nyfödda någonting. Sen så har de det nog ganska bra där på Öströö tror jag!

Ute i fårhagen.


Jag och min kärlek.


Man fick låna filtar och köpa fika. När man köpte ett "fikapaket" så fick man det nedpackat i en jättesöt picknickkorg och kunde välja vart på vitsippeängen som man ville slå sig ner.

Vi hade en helmysig dag! (trots att det var isande kallt i vinden.)






1 kommentar:

mamma sa...

Härliga vårbilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...