torsdag 10 juni 2010

Doktorsavhandling i livet

Jag skulle lätt kunna skriva en hel avhandling tankar. 
Om jag bara kunde komma ihåg allt smart jag tänker på kvällarna när jag ligger och halvslumrar och inte riktigt kan somna in.


Igår kväll kom jag på hur mycket saker som helst, massor av livets mysterier och hur man löser små barns matproblem ( har vart med om förskolebarn som inte ville äta) och hur jag löser mina problem och hur jag bara släpper allt och idéer och tankar...
Allt bara far igenom huvudet, och jag är för trött för att orka gå upp och skriva ner det.
Jag tänker att när jag får en egen sängsida, och inte ligger in i väggen.
Då skall jag ha ett block vid min sida. och så behöver jag inte ens tända lyset, bara jag får skrivit ner de viktigaste orden, så kanske jag kan komma ihåg det dagen efter.


( och uppslag till en himlans massa böcker kommer jag på också. för skriva har jag alltid drömt om att göra)


En positiv sak är ju i alla fall att det är bra tankar för det mesta, smarta kluriga lösningar på allt.
Inte så mycket ångest för att sova längre.
Och det är jag skitaglad för!
För jag har kommit på att den som är värst av alla mina fobier som hindrar mig så i livet. det är den för ångesten.
Fobi för ångest.
då blir det inte lätt alltså.


men hey, vem sa att det skulle vara lätt?





Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...