fredag 11 juni 2010

om trötthet

Jag är ju ledig den här veckan.
Och jag har vart trött hela veckan.
trött trött trött. slumrat ibland någon dag, i flera timmar. en  annan dag var jag helt yr.
idag somnade jag på soffan framför morgonnyheterna.
och jag drömmer. i massor.


det är äventyr där vi inte får bli upptäckta,där jag skall slåss mot håriga monster som i något slags tvspel,  det är jobbiga äventyr där folk blir jagade men de lurades bara när de försvann, de var med på själva " anfallet" och jag ser det som i en film som spelas upp i sin rätta scen liksom.
jag är jagad av onda människor, vi springer på en väg. jag kan inte springa, tar tag i marken för att liksom häva mig fram.
det är en kossa som styr vägen, vi skall leda de som jagar oss in i skogen in till deras rätta hus.
för att se vem i familjen som är de som är onda. det är de som har levt i samma familj, inte de som har vart i två familjer som har blivit onda.
jag tar tag i kossans svans för att kunna springa fortare. 
svansen blir till en grisknorr när vi skall uppför backen. jag måste släppa.
sen vaknar jag halv sju av ljuset och fiskmåsarna.
och jag vaknar med huvudvärk och flåsande andetag. inte konstigt att jag är trött.
så som jag är ute och ränner.


varför är det så svårt att acceptera tröttheten? varför kan jag inte bara låta mig vara trött, det är ju perfekt nu när jag ändå är ledig?
varför måste jag komma på milsslånga listor med saker jag vill, måste och borde göra?
varför är det ingen sommarvärme och vart är solen?





3 kommentarer:

Anonym sa...

men oj vad du drömmer, det låter lite jobbigt. Jag hoppas att du ska piggna på dig och tillåta dig att vila.

Och visst är det lyxigt att ha ett alldeles eget bageri att få leka i! :)

Styleabaad sa...

Jag tror att vi ambitiösa tjejer har lite svårt för att acceptera att vissa dagar behöver kroppen bara vila, man är trött av en anledning liksom. Att vila är nog det tråkigaste jag vet så det är liksom en utmaning! Men man ska bara lyssna på kroppen, inte på de där långa listorna! Släpp alla måsten och njut av en god bok!

Emmie sa...

Tack Catrin!

Elsa, ja, det är en jätteutmaning! Men det är nog bara till att öva öva öva..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...