torsdag 8 juli 2010

En fin måndag

Förra veckan så var vi iväg på en utflykt som C. hade fått i födelsedagspresent av mig i maj.
Vi åkte till Tjolöholms slott och köpte picknickkorg och mös i det fina vädret.
Vi sparade turen inne i slottet till någon dag när det är lite mer "gåinneifinaslott"väder ute.






Hejhej


Minst fem måsar stod uppradade i anfallslinje. Framför oss när vi fikade.


En sidoanfallare hade de också.


Picknickkorg och fin fästman.


Baksidan av slottet som vetter ut mot havet.
Helt underbart. Där vill jag bo när jag blir stor.


Ser ni havet?!


7 kommentarer:

Anonym sa...

oj! jag tycker verkligen att ni ska flytta in i slottet! förstå vilken trevlig inflyttningsfest ni kan ha ;)

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Åh! så vackert jag älskar gamla slott!

Emmie sa...

Catrin: ja, verkligen! och så skulle jag nog bjuda till bal också.:)

Glamour: ja, jag med! det är min mammas "fel" som alltid drog runt med oss i sverige och kikade in på muséer och gamla fina slott.:)

Jenny sa...

Jag läste det som att du ville bo på baksidan.... :-) Fniss!! Skämtar bara söta kusinvitamin!! Jättefina bilder, och härlig blogg, och jag älskar bakgrunden på bloggen, påminner om mormor och morfars gamla sovrum :-) När jag var liten och fick sova middag med morfar så räknade vi alltid apelsinerna. Minns bara inte hur många vi kom upp i ... PÖSS på dig!

Ej Utgivet Material sa...

Vackert! Fin dag lät det som.

Pysselpralinen sa...

Härligheter! Dit blir man sugen på att åka! :-)
Fast nu blir det en sväng till havet i helgen och inte blir det något sytt då. Stackars syhörnan som ännu inte blivit använd...:-)

Angeliqa sa...

Vilken underbar utflykt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...