tisdag 6 juli 2010

hormonsvängningar?

Allt jag behöver är. lite snällhet. från mig själv.
men det är så svårt.
allt jag behöver är lite fina saker. 
vardagslyx.
men när jag inte är snäll mot mig själv. ja då orkar jag inte lyxa. eller orka vardag alls.
imorgon är jag ledig.
men ändå fullbokad.
så.
nu handlar det om hur jag gör sakerna. 
inte att jag gör.
utan hur.
jag kör ett mantra i huvudet.
hur gör jag nu detta. 
njut.
detta är livet.
inte en massa måsten.
inte en massa inten
bara vara.
njuta.
leva.
sörja.
vara ledsen.
en stund.
men vara tacksam ändå.
så puss. till mig.
och alla andra.

3 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag brukar skriva in möte i almanackan titt som tätt. Det betyder möte med mig själv.

Emmie sa...

smart!

Anonym sa...

Åh Kram till dig och tack för dina fina ord.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...