tisdag 20 juli 2010

ingen bild

men väl ett så smarrigt recept.
finhacka lite mörk choklad.
koka upp en skvätt grädde.
blanda grädde och choklad så att det smälter.
rosta solrosfrön i lagom het panna.
blanda med lite salt.
blanda chokladgegga och frön.
svalna av i kyl.
njut av med lite kaffe till Morden i Midsomer.


puss på er denna fina tisdag!




Ps. jag fuskade lite, tog lite rårörsocker på också. annars blev det så likt ischoklad i smaken, och det är något som jag aldrig har tyckt om.Ds.

8 kommentarer:

Angeliqa sa...

Ännu ett underbart recept, jag skulle kunna skriva en hel receptbok med smarriga recept som jag hittat på din blogg!

Emmie sa...

Åh, tack! nu blir jag glad!:)

Anonym sa...

Vad gott, idag gjorde jag en gammal hederlig kladdkaka.

Och en liten rättelse.. det var visst rörstrand ur serien "Eden"

Kram!

Ej Utgivet Material sa...

Najs! Håller med gillar inte heller ischoklad, men älskar nästan all annan choklad! råsocker piffar till det mesta.

Matilda sa...

gott gott!

nä det liksom skär i hjärtat av att måla om gamla möbler... eller framförallt höra när andra gör det! det här blir min första gång.. hua! känns inte bra! haha! men det kommer bli så fint så fint!

Matilda sa...

tack för fikatipset, det verkade himla fint och mysigt!

Styleabaad sa...

Har alltid älskar allt med choklad förutom ischoklad! Jag måste säga att jag önskar att jag bakade mer och oftare - din blogg inspirerar till mer bak, nu ska jag ta tag i detta :)

Emmie sa...

Tack så mycket Elsa!:) alltid kul att få inspirera till något!:) lika så som du inspirerar med dina kläder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...