torsdag 12 augusti 2010

8 frågor och svar!

Fina Catrin på Garderobstankar utmanade mig att svara på 8 frågor!
Här kommer svaren!




1. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Tar ut mina öronproppar och säger godmorgon till min darling.


2. Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik?Haha, vilken fråga! Om jag någonsin skulle behöva hjälp med det så får det nog bli min lillebror...

3. Har du någonsin skickat ett kärleksbrev? (mejl räknas inte)
Oj. Jag vet inte om jag har skickat något per post, men jag har absolut gett kärleksbrev!


4. Vad har du som bakgrund på din dator?
En gammeldags rosa färg och ett svartvitt kort på mig och min prins på förlovningsdagen!


5. Brädspel?
Jag är dålig på att spela spel... Men jag önskar mig ett fia med knuff! så jag kan spela fia med puss i stället!



6. Om du var tvungen att välja: kapitalist eller kommunist?
Hm...om jag var tvungen att välja mellan de två alternativen så blir det kommunism.


7. Mest älskade ägodel?

Åh, förr i tiden var det en rosa lite elefant i porslin, det är nog fortfarande favoriten, även om den numera bara får plats i ett mörkt skåp.. Jag har haft den sen jag var ett litet barn!


8. Mest lästa bok/bokserie? 
Är nog Kulla Gulla-serien och så är det En liten kärlekssång av Michelle Magorian. De böckerna har jag läst jag vet inte hur många gånger, och tröttnar aldrig!




Så nu får jag ju utmana någon att svara på dessa ( gillar den med liket-frågan...:)


Så, ni som känner er manade, varsågoda!

7 kommentarer:

Jenny sa...

1.Tittar på min Mathilda och säger godmorgon till henne.
2.Sjuk fråga men ok. ;-) Mina mamma.
3.O Ja!! Fanns inte mail eller sms på min tid ;-)
4.den som fanns när jag startade den för första gången, nån design pryl typ.
5.Monopol
6.kommunist tror jag.
7.Hade gärna sagt Mathilda, men man äger väl inte sina barn ;-) så jag säger mina blommor...
8.sagan om isfolket och Dean R Coontz böckerna.
PÖSS

Emmie sa...

hihi, püss!

Ivana sa...

Jag lånar den här listan, hoppas det är okej! :)

lisbeth sa...

1. Går upp och gör kaffe, sen tillbaks till sängen med kaffe och bok en stund, innan jag startar dagen på allvar.
2.Haha ! Får tacka för Jennys förtroende (ovan) med att återgälda det !
3.Har skrivit många, men det är lääängesen !
4.Gärna nåt eget foto, som råkat bli lyckat.
5.Luffarschack.
6.Kommunist, utan minsta tvekan !
7.Om man inte får säga barnen, så blir det mina foton och böcker. Och nallen jag fick av min mormor när jag var barn.
8.Svårt att välja, men det är nog min samlade serie av Elizabeth George's deckare. Och alla mina "New Age"-böcker...

Lysande ögonblick! sa...

hihi. kul läsning. :-)

Emmie sa...

Ivana: ok, gör så!
Lisbeth: hihi, kul!
Alexandra: jaa..:)

mamma sa...

1. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Försöker komma ihåg vad jag drömt och sen skriva ner det. (eller en yogaövning)

2. Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik?
Min yngste lillebror ( som säkert skulle ta hjälp av min andre lillebror)
3. Har du någonsin skickat ett kärleksbrev? (mejl räknas inte)
MÅNGA!

4. Vad har du som bakgrund på din dator?
Ett foto på mig och alla mina barn, fotot togs 1993…

5. Brädspel?
Fia med knuff

6. Om du var tvungen att välja: kapitalist eller kommunist?
Självfallet kommunist!


7. Mest älskade ägodel?
Svår fråga… men jag skulle ha svårt att skiljas från min symaskin.


8. Mest lästa bok/bokserie?
Jag är nog lite konstig, jag läser sällan om nån bok. Jag har läst Tärningsspelaren två gånger och blev så HIMLA besviken andra gången. ( det hade gått sisådär 30 år emellan…)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...