onsdag 18 augusti 2010

ledsamheter och roligheter idag

läser jag kloka och tänkvärda texter till kaffet, men det är ingen bra start för mig. jag är känslig just nu och vill hjälpa allt och alla men kan jag inte ens hjälpa mig själv, hur skall jag då räcka till för de andra?
och så läser jag en profiltext på fejjan, som gör mig så förbannad så jag nästan spricker.


"Vi har barn som går till sängs utan att äta. Äldre som går utannödvändigaläkemedel. Psykiskt sjuka utan behandling. Trupper utan ordentlig utrustning. MEN vi DONERAR miljarder till utlänningar, andra länder UTAN ATT ...HJÄLPA VÅRA EGNAFÖRST...! IDIOTI !!! ......99% av er kommer INTE att ha modet att kopiera..."


Jag blir så arg så att jag inte ens kan tänka klart. inte fundera ut något bra att skriva. 
utan detta kommer att hänga med mig hela dagen, jag blir fan rädd för mänskligheten.


så jag väljer att idag bara blunda, skydda mitt hjärta, så att det inte sprängs i bitar.
jag tar på mig finaste nyaste kjolen och går till skolans första dag på terminen.
till kursen som kanske kan hjälpa mig att bli lite starkare, att komma lite längre i sökandet. så att jag kanske en annan dag inte behöver blunda för allt det där. 
utan kan kommentera den där kommentaren med något riktigt riktigt träffande och bra.
ja, jag vet inte.
lite morgonsvammel har ni fått idag.
jag ger er en kram idag fina fina människor där ute. 





8 kommentarer:

mamma sa...

Så fin du är! Och kjolen blir ju ännu finare på dig!
När jag läste detta inlägg som du nu blev arg över, blev jag också arg. Jag bestämde mig för att dels anmäla medknappen för det och sen dolde jag den personens profil så jag slipper ta del av såna duma inlägg mer.
En av Facebooks stora nackdelar är ju att man får del av en mängd tankar och åsikter som man hade sluppit ta del av annars. Men jag tänker ändå att vi får öva oss på att hantera detta. Fördelarna med Facebook är ju att jag ser all den värme och kärlek och klokskap och glädje som finns hos människorna....
Tusen kramar till min härliga, fina dotter!

Anonym sa...

Ut med det bara!

Så fin du är, jag hoppas att du får en fin dag trots allt.

Sv: Tack! ja lapptäcket är jättefint. Det får mig att tänka på att jag lovade att lägga upp en beskrivning på hur jag brukar göra lapptäcken.. har inte hunnit sy färdigt det jag håller på med. Men jag lovar att det kommer!

Megakram tillbaka!

lisbeth sa...

Tack Emmie ! Du ger mig hopp för mänskligheten, när jag ser att unga människor som du är så kloka att ni genomskådar när ni utsätts för manipulationsförsök som det FB-inlägg du läste.
Och du är jättefin i din kjol ! Lycka till i skolan ! Kram !

felicia sa...

men vad sjutton? det måste jag ha missat. TUR FÖR MIG. jag hade blivit skitförbannad (vilket jag i och för sig blev nu ändå).

Men låt mig rikta min energi på något positivt och säga att din nya kjol är urtjusig!

Emmie sa...

tack ni fina! :)

Ej Utgivet Material sa...

håller helt med dig. folk är ju lite lätt tappade där ute. Kanonfina bilder har du iaf! GILLA!

Styleabaad sa...

Håller med, vilken otroligt puckad kommentar! Man blir ju förbannad! Jag känner så ofta som du, att jag vill hjälpa alla, men har knappt ork att hjälpa mig själv... man känner sig väldigt liten då... Men man får börja där tycker jag! Vad tjusig du var förresten!!

Mia sa...

Ååå... En underkjol:) jag e på jakt efter en underkjol som ger lite volym under Mona nya kjolar!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...