lördag 21 augusti 2010

Periodare

Jag är en periodare.




Filmer, musik, mat.


Just nu är jag fast för Ps. I love you.
Jag har sett den förut. men känner ett enormt behov att titta på den om och om igen.
det är fina kläder, det är Irland, höstkänslor som är bra, fina miljöer, fin lägenhet, fin inredning, fina idéer 
( förutom det där med att man måste hitta på något annorlunda för att vara unik. hallå, man är ju unik bara genom att finnas på denna jord!)
ja.
någon annan gång är det The Holidayperioden. eller dirty dancingperioden. eller One tree hillperioden. eller Stardustperioden.
så tittar jag om och om igen, tills jag inte kan kolla på den på flera månader för jag har blivit så trött på filmen.....


och musiken. där kör jag samma som jag gillar, tills jag tröttnar. och hittar något nytt.
sen kör jag det tills jag tröttnar.
samma med mat. vi hittar på något som är gott, t.ex cremé fraiche, morsans squash i bitar och bacon. jag vet inte hur många gånger vi åt det nu de senaste veckorna.
men nu är vi trötta på det.
så nu måste vi komma på något nytt.
hihi.


Så nu idag kopplar jag av efter en hemsk dag på jobbet (fast jag är nog nöjd ändå) med filmen Ps. I love you.


Ps. En annan fin höstfilm är Ciderhusreglerna!








7 kommentarer:

Unknown sa...

Åh jag är precis likadan! Man har liksom olika perioder och de filmerna du nämt är ju så fina. Min favorit är The holiday. Den spelas väldigt flitigt under hösten och vintern:) Vår & sommar brukar det bli the notebook(finaste filmen jag vet) & chocolat!:D

mamma sa...

haha! periodare i filmer! Det låter!

Anonym sa...

Hihi ja jag kände mig riktig fransk faktiskt :)


"och musiken. där kör jag samma som jag gillar, tills jag tröttnar. och hittar något nytt." Jag är likadan. Jag har spelat sönder flera fantastiska låtar på det sättet..

amanda löwenberg sa...

Jag är också så med musik! Nu är jag på jakt efter ny! Tack för den fina kommentaren!

felicia sa...

Men ååh! Jag har ju inte sett den här än, jag skäms lite!

Angeliqa sa...

Jag är precis likadan! Jag är till och med periodare med bloggen, ibland uppdaterar jag jättemycket och ibland inte alls.

Ps I love you är en fin film förresten så jag förstår varför du tittar på den just nu :)

Emmie sa...

felicia, det är inget att skämmas för, nu har du ju något fint att se fram emot!.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...