onsdag 8 september 2010

Failure.

Jag misslyckades totalt med mina kokostoppar igår.
Vet inte vad som hände.
Ni får se bild en annan dag.
Men smöret rann ur kakan liksom. Så de vart supertorra och trista och smakade inte alls kokos.


Idag gör jag ett nytt försök med bakning.
Jag tog:


100 g smör
100 g mörk choklad
2 ägg
1 dl grädde
½ tsk vaniljpulver
1 msk kakao
Lite kokosflingor


Smält smöret och chokladen. Häll i grädden.
Vispa äggen fluffigt. Häll ner chokladsmeten i äggen.
Rör ner vaniljpulver och kakao.
Häll ut i muffinsformar med lite kokos i botten.
Grädda i mitten av ugnen i ca 6 minuter i 200 grader.
De behöver stå till sig lite innan man äter dem.


Supersmarrigt. Och värsta bästa kuren mot världens hemskaste mensvärk.
Det och Sex and the city, the movie.
Bild kommer även på dessa muffins någon annan gång.
Som sagt, jag är inte på topp idag.
ha en underbar onsdag ni fina!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh typsikt, jag hoppas verkligen att du kryar på dig snart.

Och jag är säker på att du kommer att starta eget någon dag om du verkligen vill. Och låt inte papparsarbetet skrämma dig - skaffa revisor det har jag gjort. Sen är det bara det roliga kvar!
Pepp Pepp!

Anonym sa...

Jag har helt slukats av Din coola och speciella blogg. Tack för Din kommentar hos mig och krya på Dig!

Agneta

Emmie sa...

Catrin, tack och tack för peppen!:)
Åh, tack Agneta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...