lördag 20 november 2010

Christmas with a thought

Hittade ett sånt himla finurligt förslag från fina bloggen vintage ( a lovestory), om att handla secondhandjulklappar.
Inte gå med i den här köphetsen som blir ännu värre i juletider.


Stanna upp och tänka efter tänker jag göra. Göra hemmagjorda julklappar. Köpa fiffiga grejer på second hand och slå in paketen i sparade pappkartonger och gamla tapetprover. Fast sen så är jag inte den som köper för köpandets skull. 
Har aldrig varit det, jag tycker så himla mycket om att klura ut roliga klappar och ge bort till folken runt omkring mig, så för mig är det svårare att sålla bort allt jag kommer på, än att komma på något alls.


Läs  även kommentarerna i inlägget hos TuvaMinnaLinn, där finns det lite tips och idéer på vad man kan köpa och tips på inslagningar m.m.


Vidare inlägg om detta kommer, följ med fram till jul och tipsa gärna ni med! Sprid löpelden vidare liksom.


Ha en fin lördag! 
Vi skall på julmarknad på ett slott idag, och snön som föll igår ligger fortfarande kvar här i stan, då tänker jag mig att det är nog ännu finare ut och upp mot landet.



7 kommentarer:

Styleabaad sa...

Åh vilket bra inlägg, jag är helt med på denna idén. Jag har faktiskt redan övertalat min familj om att skriva fina julkort istället för att ge julklappar i år, och min tanke är att ge till välgörenhet istället. Ska skriva mer om detta på bloggen och sprida vidare dina ord! Ha en bra lördag!

Angeliqa sa...

Vilket bra inlägg! Själv älskar jag att ge bort egentillverkade prylar eller fina loppisfynd :)

Lisa sa...

ja jag vill också göra julklappar! (kommer säkert köpa några ändå, men roligare att göra egna!

Anna @sweet life sa...

Mycket bra! :)

Ej Utgivet Material sa...

åh vas mysigt med julmarknad...på ett slott dessutom!

Lysande ögonblick! sa...

Ja, det är så bra. Försöker hålla ögonen öppna för allt möjligt ute på loppisar och secondhand butiker. :-)

Hoppas helgen har varit fin kära du!

Anonym sa...

Jag gillar det skarpt! Har redan handlar klappar på loppis. ÄLskar att gräva fram finurliga ting!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...