måndag 17 januari 2011

Tulips

Jag har ingen rolig bra tulpanvas hemma, men så köpte jag den här glasburken eller vad man skall kalla det, på loppis straxt före jul och visste inte vad jag skulle ha den till.
Perfa!




För att de skall hålla länge brukar jag klippa av stjälkarna, om inte varje dag så i alla fall varannan. Och byta vatten och ställa dem svalt på nätterna. ( Bredvid balkongdörren som alltid är öppen på nätterna, för det är för kallt att ställa dem ute på balkongen, så de får vara kvar inomhus.)

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Du är så fiffig. Om du minskar mängden vatten och istället bara har lite vatten i botten så håller de ännu lite längre. :-)

Tulpaner är min allra bästa blomma. :-)

Kram

Anna @sweet life sa...

Tjusigt! Och snyggt med vasen!

Emmie sa...

Alexandra, tack för tipset! allt som gör att de håller längre är himlans bra tips!:)

Anna, tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...