lördag 8 januari 2011

vinhelg

Igår var jag på lite mys med en fin vän, drack försenat ( väldigt försenat) födelsedagsvin och skålade i fin skumpa för att jag gift mig.


Idag dricker vi vin till mat med närproducerat"lyckligt" kött, ugnsrostade rotfrukter och persiljesmör, spelar Fia med knuff och äter lite mörk choklad och firar att det är en vecka och en dag som vi blev herr och fru E.


För övrigt så är det en box vi öppnat idag, och det gick så illa att kranen pajade när vi försökte öppna. Så vi fick klippa upp ett hörn. Den håller ju inte så länge då, så vi får laga många köttgrytor till veckan med vin i!


Ännu en sak är att min önskan för några dagar sen, som egentligen inte var en önskan, verkar ha slagit in. Det är töväder som heter duga, regn, rusk, blåst och tre plus. Det var inte riktigt det jag menade med att jag är trött på snön, snälla snön, ligg en månad till!! Står inte ut med regn och rusk i tre månader... Filåt..


ha en fin lördagkväll kära ni.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...