onsdag 16 februari 2011

The book of my life

Jag har en kärleksbok. Jag har nog läst den minst tio gånger. Och nu läser jag den igen.
Helt fantastisk. 
Den handlar om syskonen Rose och Diana som blir evakuerade till den engelska kusten sommaren 1943.
Rose finner ett brev utanför fönstret i den vita lilla stugan de bor i, som tar henne tillbaka i tiden till en kärlekshistoria, som utspelades under ett annat krig. 
Samtidigt får man följa Roe, hennes skrivande, första dansen, där apelsinskalen flyger, bevittnandet av en födsel, och hennes första kärlek.
Ja. Jag bara älskar den. beskrivningen av landskapet får mig att längta så efter den engelska kusten, och till 40-talets danser och klänningar och novellskrivande.


Här får ni ett litet smakprov ur ungdomsboken "En liten kärlekssång" av Michelle Magorian
(klicka på bilden för att förstora texten.)




När jag läser boken den här gången, så lyssnar jag även på The hits of the 30's and 40's. Jättekul att läsa om dansen i boken, och den låten som kommer på radion i boken kommer på spotify också!



6 kommentarer:

Angeliqa sa...

Det är så härligt med favoritböcker för man tröttnar visst aldrig på dem! Jag har ett flertal som jag läst så många gånger att bladen snart ramlar ur.

Lysande ögonblick! sa...

Åh vad kul. En riktig minnesbok. Underbart!

Anna @sweet life sa...

Åh vad fint. Har tänkt läsa den ett tag faktiskt, ska kolla i morrn på bibblan om de har den inne :) Tack för pepp!

Anna @sweet life sa...

..och förresten, har glömt att säga att jag tycker din sida är väldigt fin! Vårfräscht :) kram!

Anonym sa...

låter som en härlig bok!

sv: det beror nog helt på, det kan absolut vara så avslappnat efter en förlossning, alla upplevelser är olika. trevlig onsdag till dig med!

Emmie sa...

Angeliqa, ja, underbart är det!:)
Alexandra, ja, åh, älskar känslan jag får när jag läser den.
Anna, absolut, ett hett tips är det!:) och tack så mycket!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...