onsdag 23 februari 2011

today

Idag är jag tacksam över att kunna njuta av det lilla och enkla, men ack så stora och viktiga:


- solsken genom disiga moln mot mina kinder
- mina ben som bär mig på den snirkliga grusvägen uppför mitt berg.
- kaffe och hemmagjorda semlor med handvispad grädde, puh.
- mina två öron som hör fågelkvitter och knastrande grus.
- en fin och underbar man som finns här för mig.
- isande krispig luft ner i mina lungor ( passar på att njuta av det sista av kylan, snart flyr den nog sin kos!)




Vad är Du tacksam över att kunna njuta av idag?

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Just nu sitter jag inlidad i ett täcke i soffan. Dricker en kopp te och försöker bara andas.

Och det är så fint. :)

Emmie sa...

Så härligt!

gunillaedding sa...

Jag är så tacksam över att kunna se och höra,
fåglalåt och barnagråt
någon viska i mitt öra
och att kunna säga förlåt, förlåt...

Anna @sweet life sa...

Jag är idag tacksam över den varma känslan inombords när man ser ett barn som blir glatt. Och över att kunna ta det lugnt när man känner för det. Och att kunna njuta av en välriktad och ärlig komplimang. :) Fint att stanna upp och uppskatta stort och smått, jag gillar när du skriver såna inlägg. Kram!

Styleabaad sa...

Härligt! Jag är tacksam över så mycket - mest av allt för all kärlek som finns i mitt liv!

Lisa sa...

vad tjusigt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...