fredag 11 mars 2011

Pannkisar


När Lotta är hos mormor och morfar, så äter hon plättar från trädet.
Jag älskar pannkakor och plättar, men min mage och blodsocker älskar inte vetemjöl eller socker så värst mycket.
Så jag blev himlans glad över att ha funnit recept på pannkakor ( funkar ju i plättlaggen också) utan kolhydrater!

Till ca 2 personer:
4 ägg
2 dl grädde
1 dl standardmjölk
en nypa salt
2 msk fiberhusk
Vispa ihop, låt svälla i ca fem minuter.
Smält lite smör i pannkakslaggen, häll över i smeten, vispa ner.
Stek på lite högre än medel, smeten är ganska tjock mot slutet, men blir mer rinnande när den kommer ner i pannan.
Smaskigt! 

8 kommentarer:

Angeliqa sa...

Så lustigt, jag hittade ett liknande recept just idag och nu ser jag att du skrivit upp ett nästan exakt likadant!

(Jag gillade inte heller oopsies först, men när man kryddar dem blir de helt okej. Fast det beror förstås på ens egen smak)

Anonym sa...

Åh vilket bra tips!

Och vassegod, det var så lite så. Jag håller med om att kjolen är helt bedårande. Tyvärr passade den inte mig i storleken annars hade den fått stanna här ;)

Lysande ögonblick! sa...

Men åh så bra. Pannkakor är himla goda och borde ätas av alla. :)

Hoppas du mår bra. En stor kram!!!

Emmie sa...

Angeliqa, så lustigt!
Catrin, åh, så glad jag är då, att den fick komma till mig..:)
Alexandra, ja eller hur!:) kram!

Julia sa...

ÅH! Tack! Ska jag prova nu i helgen. :) Hoppas din helg blir fin!

felicia sa...

Åååh, pannkakor mina favoriter! Funkar jämt!

Anna @sweet life sa...

Härligt! Och Lotta hos mormor och morfar, den hade jag glömt!! Hoppas du får en fin helg!

Ej Utgivet Material sa...

mmmm plättisar! ÄLskar allt sådant i denna kategori!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...