onsdag 25 maj 2011

Sammanfattning:väder, känslor och händelser.

Idag rasar blåsten utanför, regnet kommer i skurar och där emellan skiner solen.
Tredje dagen på raken som det blåser nästan storm.
Maken har jobbat sent, så jag väckte honom med scones och kaffe på sängen. Jag har studiedag hemma idag.
Imorgon är det skolavslutning.
Jag gråter på kvällarna för en vacker upptäcktsepok på två år är slut, skolan som tagit mig dit jag är idag är slut. Det är sorgligt, det är fint, det är spännande, det är coolt, det är sorgligt. 
Mest sorgligt just nu. Det genomsyrar mina dagar. 
Min yogalärare sa, att ta till dig den känslan och var glad att dessa två åren har berört mig så mycket så att det känns när det är slut. Klokt.





Idag gör jag en kortbeställning, ett bröllopskort skall det bli! Kul! 

"The kiss"
by
Emmie Edding
2011
Akvarell och tusch






3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

vilken klok yogalärare. och "The kiss" is absolutely beautiful.

KRAM FINA DU!

Anna @sweet life sa...

Vad fin, kul att du visar vad du håller på med. Trist när en bra era tar slut, känner igen det där, jag kände mig också väldigt vemodig när min tid på musikhögskolan tog slut. Men det är väl det som är spännande också, att se vad som komma skall efter ett block i tiden så att säga. Och det man lärt sig bär man ju med sig. Klok yogalärare :)
Kram!

Emmie sa...

Alexandra, ja, henne tycker jag mycket om. och tack!:) kram!

Anna:ja, alla avslut är nog lite sorgliga. har alltid haft svårt för avslut, förändring är lätt, men avslut svårt. kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...