måndag 29 augusti 2011

om rädsla, feghet och mod.

jag har inte varit och skapat någonting alls i ateljén sen jag fick den.
jag är rädd.
jag har skaparkramp.
den är ofärdig, oinredd och jag behöver fler saker där för att kunna trivas i källarlokalen.
men sånt tar tid.
och under tiden får jag helt enkelt våga mig dit och träna. öva upp kreativitetsmuskeln igen.
så idag tar jag mod till mig, ger mig ut i blåsten och regnet bort till min ateljé, om endast för att bara sitta i tystnad där, vad som helst, bara jag börjar med att våga mig dit och inte undvika.
önskar er en fin måndag kära!

4 kommentarer:

Anna @sweet life sa...

Det låter väldigt bra, det är en bra start! "känna in rummet" som Ernst skulle sagt :) hoppas du får en trevlig dag, kram!

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Lycka till. Förstår känslan. Men din inspiration kommer, vänta bara. :)

mintekopp sa...

Lycka till, hoppas att inspirationen har hittat tillbaka till dig. Om inte annat så kommer den nog snart ska du se :-)

Kram

Styleabaad sa...

Vad häftigt ändå, att ha en ateljé alltså! Bara gå dit och gör någonting, utan prestationsångest! Jag brukar köra på med skrivandet även om jag inte har någon inspiration, oftast blir det ändå helt ok!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...