måndag 5 september 2011

Helgen som var

Mycket fint och gott i helgen.
Jag tog ut nya ullkjolen på äventyr, vi gick på stans bästa restaurang och käkade bräserat lammlägg, potatispuré, rödvinssky och morötter från deras trädgård.
Restaurangen ligger nästan precis vid havet, och vi satt i lilla matsalen med 50-talsstolarna och kaminen på. 
Billie Holiday sjöng lågt om summertime i bakgrunden.
I stora matsalen vägg i vägg höll en bröllopsmiddag till.
Till efterrätt blev det rabarbersorbet och fläderparfait"sandwich" med varm björnbärssylt bredvid. 
Hela måltiden var verkligen årets bästa. Jag åt med ett stort leende på läpparna och kände mig lycklig i flera timmar efteråt. Ja, nu med när jag tänker på hur gott det var. Det fullkomligt smälte i munnen. 


På söndagen tog vi bilen och packade den med tre personer där bak och for hem till föräldrarna mina.
Alla syskon och nästan allas respektive var där för att bära badkar, hylla och bokhylla. Tur att mina föräldrar har skaffat så många bärhjälpare till när de vill göra om i huset!
Sen vankades det plommonsmulpaj, hemmagjord vaniljsås och kaffe i sensommarvärmen i trädgården.
Det är så sällan vi ses allihopa på samma gång, så det var fint.


När de flesta åkt hem gick vi upp på rännet, jag och min mamma.
Rotade fram ett 50-tals soffbord som är höjbart till matbord.
det skall jag få låna till ateljén.
och en spegel som pappa trodde var från 30-talet.
ni får se när jag orkat putsat upp den.


Händelserik helg, idag vilar jag med fötterna i högläge efter en hård, lång och stressig arbetsdag men som innehöll goda skratt och fina arbetskamrater. Himlen öppnade sig förövrigt imorse och orsakade översvämningar på vägar och viadukter.


Försöker slappna av med ingefärste, melon och ett bara varande inför kvällen.


Hur såg eran helg ut?





2 kommentarer:

Styleabaad sa...

Det låter som en härligt rolig och intensiv helg! Här har vi helg fortfarande eftersom det är Labour Day idag och alla är lediga... Det har varit en lugn helg för oss, nästan för lugn... men ibland behöver man sånna med!

VolangLinda sa...

vad fint det lät. vad är det för ullkjol? lät tjusigt. jag var på rolig loppis, mysig middag och kollade True Blood.

har du kollat in min nya blogg förresten?! kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...