onsdag 11 april 2012

Lurigt väder och luriga tankar

det har regnat nästan oavbrutet i tre dagar här nu, idag blåser det mindre, men är fortfarande bara 5 plusgrader ute.
Inombords frodas tankar och känslor som jag VET inte är bra för mig, men ändå, så tar den där lilla lilla luriga rösten över. Jag säljer kläder som jag tror jag ser för tjock ut i, minskar på matintaget "omedvetet", klämmer och känner och bannar och bränner.
Hittade det här inlägget, och BAM! så slog det mig, att vad sjutton håller jag på med! På den bara igen, samma sak, om och om igen, glöm inte bort att prata med ätstörningen, för dialogen, motargumentera, inte bara försöka tysta eller ignorera.
För den finns där, den är lika verklig som vädret, men lika verklig behöver inte betyda att den skall få ta plats.



"kiss"
"kyss mig själv och kram, var snäll och vänlig, kroppen har inte gjort mig något ont!"






1 kommentar:

Ej Utgivet Material sa...

Hejja dej Emmie. Du jobbar bra med dig själv! Bara insikten tyder ju på framgång!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...