tisdag 23 februari 2010

Om ett hus vid skogens slut

Det önskar jag mig.
Alltså. 
Så mycket så att det gör ont nästan.
Kollade på bygglov innan, där befann de sig på Gotland och renoverade lite i ett gammalt hus. 
Det var så vackra vyer och huset var så vackert ( på utsidan mest då) Och när jag ser det så gör det ont i hjärtat. För att det är så fint.
Visst, vi har en jättefin lägenhet, den är mycket finare än andra ettor som jag vet, stor och luftig och ljus och ett ordentligt kök för att vara i en etta. Och balkong och badkar.
Men ibland så blir det lite trångt. och instängt.
Jag längtar så efter att kunna gå ut genom dörren rakt ut i trädgården. Jag längtar så efter att kunna gå ut i snickarboden och pyssla lite om det är en regnig dag. Jag längtar så efter att få påta i trädgården. Efter gröna ängar. Efter skog. Både barr och löv.
Jag längtar efter ett walkinskafferi, efter en matkällare, efter flera hobbyrum, efter ett stort kök där många bakverk får plats. 
Det längtar jag efter. just nu. ikväll. känns det som värst.


Bild lånad härifrån
Och ps. En otrevlig sak. söker man på stuga i skogen på google. så kommer det inte bara upp små söta stugor. utan olika recensioner och saker om skräckfilmer om stugor i skogen. och bilder från dessa skräckfilmer. som jag råkade klicka på, för jag såg inte riktigt vad det föreställde. och jag fick en chock. så drömmer jag mardrömmar inatt så stämmer jag kanske nån...usch! ds.

4 kommentarer:

mamma sa...

I ett hus vid skogen slut, liten tomte tittar ut, haren skuttar fram så fort, knackar på hans port.
Hjälp, ack hjälp, ack hjälp du mig! Annars skjuter jägar´n mig!
Kom, ja, kom i stugan in, räck mig handen din!

Snacka om känsla av trygghet och tröst och tillit och hopp!!!!!

Matilda sa...

såg också på bygglov igår, och blev också kär i det huset. älskar gotland och alla fina stenhus som finns där! så lugnt och härligt.

tack ska du ha!

Anonym sa...

Å, jag drömmer också om ett hus på landet. Jobba hemma, ha tid till trädgården och bara kunna sitta ute på trappan och dricka te en sen junikväll...
Vad pluggar du till?
KRAM Carolina

Emmie sa...

Sv: Carolina, visst låter det underbart!:)
Jag pluggar en kurs/utbildning som heter Kreativt fokus, kika gärna in på den bloggen som står under min skola här till vänster under länkkategorin! lite svårt att förklara vad den innebär med korta ord, men det är en konstkurs där vi fokuserar på det roliga i det kreativa, med allt vad det innebär! :)
kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...