tisdag 23 februari 2010

om natten försvinner tankarna

suck.
Jag skrev ett jättesent inlägg igår (eller ja, jag låg i sängen och skulle sova, vidare sent var det kanske inte)
Men ja, ett kvällsinlägg. Sen så stängde jag igen datorn och skulle sova. Och fick massor med bra idéer på saker som jag kunde och ville skriva ner. Men jag orkade inte, hade ju släckt och stängt av datorn och kurat ner mig under täcket.
Idag så är alla tankar och idéer som bortblåsta!
Jag har förstoppning på dagarna, kreativitetsförstoppning! Kommer inte på någonting, och kommer jag på någonting så är det antingen för jobbigt att starta upp, för jobbigt för då måste jag kanske handla något osv. Så då kommer jag mig alltså inte för någonting alls. Men sen! På kvällen! När Emmie skall sova!
Då, ja då, bara strömmar det in idéer, saker jag skall komma ihåg att skriva, saker jag vill göra, saker jag skall köpa och hämta och fixa och greja med. Men det är ju inte någon idé att gå ner i förrådet och hämta en klänning som hänger där, som behöver sys om, och göra detta klockan elva på kvällen! För då är jag ju dödstrött dagen efter. Men sen då, dagen efter, så är lusten som bortblåst på att göra sakerna som jag tänkte på kvällen.
Jaja. 
Det blir ingen skola idag heller, för det snöar idag också. Jag ger mig bara inte ut och kör i detta vädret, om det inte verkligen behövs. Och hemuppgifter är ju till för att göras hemma. :)


Men jag grämer mig över att jag inte alls kommer ihåg vad det var jag ville skriva ner i går kväll. För jag vet att det var himla bra! :)
Får se om det kommer till mig senare under dagen. Kanske.
Tjing tjong!

2 kommentarer:

mamma sa...

Penna och papper är inte så dumt!

Emmie sa...

men då måste jag ju tända, masa mig upp ur sängen ( eftersom att jag sover innerst) och skriva...:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...