söndag 21 februari 2010

Om surfning och upptäckter och minnen

Surfade runt lite på nätet och letade bilder från underbara Ilon Wiklands illustrationer. 
Hittade inte så där jättemånga med bra kvalité tyvärr, men jag tycker att hennes bilder är så underbara!
Men så när jag satt och letade så snubblade jag över bilden på "Skinn Skerping". 


Lånad härifrån


Oh, jag ryser när jag tänker på den!! Tyckte att den var så underbart läskig när jag var yngre.
Tror minsann att jag får åka hem och låna den av morsan, bara för att se om den är lika läskig fortfarande...
Om jag törs..


Oh, så nu så fick jag en invigelse att söka på morgondagg, och såg en bild som påminde om de som jag tog på Irland när jag var där för ett och ett halv år sedan ungefär.
Så nu så måste jag ju bara dela med mig av den underbara utsikten som var där! Helt fantastiskt underbart vackert, jag längtar tillbaka!!


Foto: Empan
Fråga innan Du lånar tack!


Foto: Empan
Fråga innan Du lånar tack!


Foto:Empan
Fråga innan Du lånar tack!


Här är infartsvägen till gården där jag bodde!
Foto:Empan
Fråga innan Du lånar tack!


En utav hagarna vid gården
Foto:Empan
Fråga innan Du lånar tack!

Ja, oj, här kan jag ju sitta och peppra er med bilder hela kvällen. Det kanske kommer fler någon annan gång. Men nu får det vara nog för ikväll.
Men så vackert det var där, och åh, vad jag längtar dit just nu! Bort från den här snön faktiskt... Jag längtar till varm sol, hög klar luft och hisnande utsikter. Fast absolut inte efter spindlarna de hade där. De var enorma. I svenska mått mätt.
Ciao!

Ps. Klicka på bilderna för att få njuta av dem i större storlek! ds.










Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...