söndag 21 februari 2010

utmaning

Kikade in på Mathildas härliga blogg och såg att hon hade fått en award. Och att hon utmanade de som ville att lägga upp sommarbild och skriva sju saker om sig själv.
Och jag fick sån längtan efter sommaren och Österlen, så här kommer en bild från förra sommaren när vi var där på en weekend.

Foto: Empan
Inte tillåtet att kopiera!



Och sju saker om mig själv:


1. Jag har emetofobi. (Men jag jobbar på att komma över det värsta.)


2. Jag är äldst i en syskonskara av fyra barn. Men jag har även fyra äldre halvsyskon på annan ort.


3. Jag är väldigt reserverad när det gäller andras husdjur, men när det kommer till "våran" hund (mammas och pappas, som jag har vuxit upp med) så finns det inte ord för hur fin och älskvärd hon är!


4. Jag är en besserwisser när det kommer till stavning, och stör mig fruktansvärt mycket på felstavningar och särskrivningar!!


5. Jag sover alltid med öronproppar numera.


6. Jag kan inte se människor under vatten på tv eller film utan att själv få andnöd.


7. Jag är en stor hypokondriker.


så. Nu vet ni en del om mig. Somliga kanske redan visste något. Men så kan det vara. Tack och hej, levertjohej.

2 kommentarer:

mamma sa...

Du är världens finaste och underbaraste dotter! Min prinsessa!

Matilda sa...

vad skoj!!

haha, älskade "jag kan inte se människor under vatten på tv eller film utan att själv få andnöd". sådär är jag med litegranna, eller, jag sitter och håller andan åt dem! haha!

en fettkula i köttfärs? jag är EXAKT likadan. men en fettkula i en kycklingfilé är nog det värsta... fy sjutton!! bläk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...