onsdag 17 mars 2010

Den hemlighetsfulla trädgården



Idag en dag som denna, så drömmer jag mig tillbaka till det soliga, varma, otroligt fina landskapet på Irland.
C. lyssnar på the Dubliners och jag längtar efter picknicks i det gröna.


Jag drömmer om att få ha ett förfallet stenhus vid infarten till vårat hus.


Jag drömmer om en magisk trädgård med många dolda portar i


med gamla stenhus som liknar gamla slottsdelar


och med många hemliga gångar in till otroliga trädgårdsodlingar



Jag drömmer om svindlande backar strax utanför husknuten



där man kan pausa och titta på de sakta lunkande fåren, som betar i sin takt, ovetandes om världen där utanför.
Där utsikten är alldeles svindlande vacker



Det drömmer jag om en dag som denna.
Samtidigt som jag dricker lite kaffe och äter rykande varm äppelsmulpaj med hemmagjord vaniljvisp tillsammans med kärleken i mitt liv.



Ps. Klicka på bilderna så får ni se dem i lite större format. Ds


1 kommentar:

mamma sa...

Precis så som livet är! Och du!
Drömmar och visioner är till för att levas!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...