måndag 29 mars 2010

En tröttmåndag idag

Helgen var himla fin, igår hade vi en heldag med några polare. Eller ja. Heleftermiddag och kväll.
Älskar när det blir så där spontant, vi gick hem till dem med lite fika, sen så stannade vi där hela eftermiddagen. vi gick på promenad, käkade kvällsmat ihop. Så vi var nog inte hemma förrän vid halv nio.
Så det var mysigt.
Men idag är jag trött.
Så där trött så att jag knappt orkar lyfta armen framför mig. Så trött så att jag ser svarta fläckar framför ögonen. Så det är bara till att ta det lugnt. Vilar i soffan med musik och bok. Sover lite när jag känner att det behövs.
Och jag tänkte innan jag kom hem att jag skulle ta kort på vad jag hade på mig idag. 
Men det glömde jag bort, innan jag tog på mig mysbyxor och mjukiskofta och raggsockor. 
för jag fryser idag. och nu orkar jag inte ta på mig kläderna bara för att ta kort.
Det får vi ta någon annan gång.
I alla fall. Idag har jag dagdrömt om fina saker som händer om våren, blommor, lusthus och fina snirkliga bänkar att ha i min framtida drömträdgård.


Bild lånad härifrån

Bild lånad härifrån

Lusthus i massor vill jag också ha!
Bild lånad härifrån


Bild lånad härifrån


Bild lånad härifrån


Fint. Nu måste mina frusna fingrar in i ett par vantar. Kanske en kopp hett kaffe gör susen också.

1 kommentar:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vilka härliga bilder!
Jag är också trött idag! vill ha lov

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...