lördag 27 mars 2010

Earth hour

Ikväll släcker vi ljuset i en timme. Från klockan 20.30 till 21.30. 
Här har vi förberett med massvis med ljus, jag har verkligen länsat skåpen på massa udda ljus och ställt fram alla möjliga olika ljusstakar, som jag inte ens brukar ha framme. Det blev faktiskt ganska så snyggt!
Jag tror att vi skall ta och spela lite kort om vi ser korten sen, när vi verkligen har släckt och stängt av teven.
Förra året så var jag hemma hos en kompis när det var earth hour. Jag stod vid kylskåpet med dörren öppen, någon annan säger, men hur släcker man den lampan ( och menade en utelampa som lös) 
Men värdinnan trodde vi menade kylskåpslampan. Hon sa att hon inte visste riktigt..
Vi skrattade så vi storknade, hahaha, vad kul det var!! 
Kylskåpslampan släcks ju när man stänger dörren...


Sen måste vi komma ihåg att ställa fram klockan inatt!! 
Sommartid: ställer vi fram utemöblerna.
Vintertid: ställer vi tillbaka utemöblerna.
Sommartid börjar nu.







2 kommentarer:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Vi släckte också alla lampor igår. Det blev så stilla och mysigt!

Matilda sa...

haha, vi hade precis samma kylskåpsdilemma förra året när vi var bortbjudna på fest.. hehe! fast det var lite mera i detta stuk:
- MEN STÄÄÄÄNG KYLSKÅPET FÖR I....!!!!!
;-)

ja man ska verkligen verkligen verkligen skicka efter mer foton!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...