torsdag 18 mars 2010

Läkarbesök

Idag skall jag till en läkare igen, var hos en annan igår. 
Jag är nervös.


För jag har så fruktansvärt många dåliga erfarenheter av läkare som inte lyssnar, som inte tar mig på allvar, som inte ser mig som en vuxen människa m.m.
Igår gick det inte bra, hon var inte otrevlig alls. Det var bara det att vi klickade inte alls, och jag var osäker på av hur mycket hon förstod av vad jag sa, och jag hade svårt att förstå allt som hon sade. Jag frågade så klart de gånger jag inte förstod, men dialogen blev så otroligt fattig, så det kändes inte som ett bra möte alls.
Idag skall jag på det igen då. Till en läkare som jag aldrig har träffat förr. Så vi får se hur det går med det.


Enda bra saken som jag kunde konstatera, med detta att jag har lyckats hitta så få bra läkare ( när jag hittat dem, så slutar de.) är att jag lär mig verkligen att stå på mig mer från gång till gång, fråga mer och hävda mig själv och vad det är jag vill ha hjälp med.


Så idag hoppas jag på en sympatisk, lyssnande, tänkande, ostressad läkare som kan se mig som individ och hjälpa mig. 
Tack.

3 kommentarer:

Tina´s Mat sa...

Hoppas det går bra hos läkaren!

Anonym sa...

Åh jag håller tummarna för att det har gått bra hos läkaren & att du kände sig förstådd. //Catrin

Emmie sa...

tacktack till er båda!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...