måndag 5 april 2010

Annandag påsk

Idag regnar det här. Men det är rätt skönt. Då är jag bara inomhus, pysslar och fixar och donar. Vi har flyttat om lite i köket. Eller ja, vi har flyttat på köksbordet så att det står mitt på golvet och inte framför fönstret. 
Det är jättemysigt att kunna gå fram till fönstret och bara stå där, titta på blommorna, studera när det börjar att komma små gröna skott i min frösådd, bara stå.
Och det känns med välkomnande att sitta ner vid bordet när det står mitt i. 
Jag håller på att göra en till fjäril idag, den blir lite större än den andra, och jag minns inte hur jag gjorde den första. Men jag lyckades få till en ny i alla fall. 


Vi är strax på väg ut för att åka till landet till min mor och far. Vinterdäcken på bilen behöver bytas. Det blir skönt att komma ut och andas lite härlig, vårig, regnig lantluft. Och skönt att få röra på kroppen med att byta tunga vinterdäck, så här efter all god påskmat som vi har ätit hela helgen. och godis.


Hoppas ni har haft en fin påskhelg!!





1 kommentar:

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Härligt när man får det som man vill ha det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...