måndag 5 april 2010

Påskbak

Här kommer lite av sakerna som jag bakade i fredags och i lördags.
Vi hade gäster hemma på lördagkvällen, det var himla trevligt!


Lite maränger. Som tyvärr var inne lite för kort stund i ugnen tror jag. För de blev inte så krispiga som jag ville ha dem. Men de blev goda ändå.


Påskgodis. Hemmagjorda mandelmassemarsipanägg  ( jag råkade mixa ihop två olika recept.)
Ja, det skall vara ägg. Fast det kanske inte syns så bra. Det var svårt för dem att behålla formen.
Och vitchokladägg med nonstop.


Till efterrätt på lördagkvällen hade vi vit chokladmousse, med limemarinerade jordgubbar och maräng på toppen. Jättesmarrigt!


Jag köpte en brödbok på bokrean i februari. Prövade ett recept där ur, med skållat fullkornsdinkel. Men jag tycker att det blev lite väl kompakt, vet inte om jag gjorde fel eller om det skulle vara så. Det var gott, men som sagt, lite för kompakt konsistens.



1 kommentar:

mamma sa...

Å åååå!!!! Vi blev ju jättesuktade!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...