tisdag 11 maj 2010

Ett upprört inlägg

Jag blir så förtvivlat arg och ledsen och jaa, jag vet inte vad.
På reklam. på bikinireklam.
På H&M:s bikinireklam. jag satt och surfade lite nu på nätet. och får se något i ögonvrån, en bild som flashade förbi, och jag tänkte "hjälp, vad var det för en sjuk människa"
tittade på bilden, och förstod att det var H&M:s bikinireklam.
Det är en kvinna som står i baddräkt. som är mest skinn och ben. med en svart baddräkt på.
jag blir så förtvivlad!
Vad är det för sjukt ideal vi har i dagens samhälle?
Det blir bara värre och värre?
Snart finns det ju inga modeller kvar, kan lika gärna sätta baddräkten på en flaggstång. 
ja, jag är bitter. och jag vet att det finns många " naturligt smala" där ute. och platta och alla möjliga olika sorters människor.
precis. ALLA ÄR OLIKA. 


så varför ser varenda en modell ut precis likadan som en annan? Varför finns det ingen variation på modellerna? varför visas det inte att kroppen ser olika ut på olika människor?
jag blir galen på denna kroppsfokusering.
jag kämpar varje dag med att inte fokusera så mycket på kroppen.
att inte fokusera negativt på kroppen.
men hur lätt är det. när jag matas med bilder på sjuka ideal, vart jag än vänder blicken??


suck. 


en tisdagstanke. från mig. klockan 21.24. tack för ordet.





7 kommentarer:

mamma sa...

Vi ser ut som vi gör allihop, var och en av oss är vacker på ett alldeles eget sätt... Att inte bry sig om mediavärldens ideal är inte alldeles enkelt, men ju fler vi är som reagerar och tycker till och IGNORERAR och lever ett gott liv utan begränsningar i uttryck och livskvalitet, desto bättre!

Anonym sa...

Tack för orden. Jag håller med. Det är så sjukt!! Och trots att man vet att det är ett sjukt ideal så får man fortfarande kämpa för att förstå att man duger. Mera arga inlägg och fler höjda röster!

Och tack för din fina kommentar. Madicken låter ju trevligt vett ja.. hmm ja jag får göra det bästa av situationen. Och du är så tokfin i dina lockar! :)

Kram!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

jag hoppas verkligen att det blir en ändring snart! att det visas många olika sorters modeller och även olika åldrar!

Julia sa...

Jag håller med dig. och det sjuka är ju att man plötsligt känner sig så sablar ful. usch.
och tjock. fast man inte alls är det. sablar reklam. Har du värmt upp dig lite nu förresten? Idag är det alldeles grått och blött utanför mitt fönster och jag tänker ha nattlinne på mig hela dagen tror jag. :) Kram

Tuvaminnnalinn sa...

Det enda man som liten människa kan göra är att välja att inte bära deras kläder. Av denna, och andra anledningar så som barnarbete, massproduktion och dålig kvalitet väljer jag bort hm..Gina tricot mfl.

Styleabaad sa...

Vi matas med dessa bilder ständigt och tillslut så tycker man att det extremt smala (naturligt eller inte...) är det "normala". Synd när det finns så många olika kroppstyper som är vackra. Håller med om att man bli upprörd!

Angeliqa sa...

Jag håller med. Det är upprörande att medias bild av den ideala kvinnokroppen är en tändsticka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...