tisdag 13 juli 2010

samtalat idag:

Jag vill bli modigare.
- Men Emmie. Du är ju jättemodig! Tänk efter på allt som du har vågat, alla faror du har trotsat och allt du utsätter dig för, allt som har gjort dig starkare och tänk på allt som du faktiskt klarar av numera.


Okej då




Jag vill bli snyggare.
- Men Emmie. DU är fin, precis som du är! 


Okej då.




Jag vill bli mer social.
- Men Emmie. Du är som du är. Du duger så som du är, livet har sina upsänddowns. Inget som du egentligen kan påverka vidare mycket. Så njut av de dagar som du orkar vara social. Och vila de andra.


Okej då.




Jag vill bli rik.
- Men Emmie. Vad är rik egentligen? Rik på pengar? Rik på saker? Rik på kärlek? Tänk nu lite på vad du har i ditt liv. Kärlek? Människor runt omkring dig som bryr sig om dig? Människor som accepterar dig som du är? Blommor? Natur? Luft att andas? Vatten att dricka? Mat att äta?
Bra så.
Puss.


Ja, okej då.







4 kommentarer:

mamma sa...

Puss på fantastiska dig! Tänk så fantastiskt kloka svar man får när man pratar med sig själv.... Kram och stå på dig!!!! Fortsätt samtala med dig!

Anonym sa...

Check!

Jajaja klart att ni ska ut och tälta, det är helmysigt!

Ej Utgivet Material sa...

Det är bra att lyssna högt på saker man säger ibland =)

Emmie sa...

Puss mamma.
catrin, jag får kolla upp detta med tält ja..:)
leila, ja, på något sätt tycker jag att det blir lättare att lyssna då.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...