torsdag 21 oktober 2010

Påminnelse

Jag behöver ibland påminna mig om saker som jag gillar, saker som ger mig en bra känsla.
Här är några av de som jag kom på idag:


Jag gillar:


När mitten börjar närma sig i en skrivbok och bladen som är fyllda med bläck känns mjuka och användna.
Att drömma om ett sovrum med en vit fårskinnspäls att sätta ned fötterna på.
Att drömma om ett vardagsrum/sällskapsrum, utan tv, och med en öppen spis.
När "ordkanalen"i hjärnan öppnas och ord och fraser strömmar till i bilder, utan att jag behöver tänka.
Äkta varm choklad.
Julaftonsmorgon med paketöppning vid granen och grötfrukost.
Att vi har skapat oss en egen tradition på julaftonsmorgon tillsammans.
När jag tänker på min han och hjärtat svämmar över totalt.
När de första snöflingorna faller, innan de "vuxna" tankarna har hunnit komma, som "ånej, jag har bara sommardäck", eller" ånej, nu blir det säkert slaskigt."
Skenet från julljusstaken, det ger mig ro.
Doften av stekt lök.
Att dansa loss helt crazy i vardagsrummet till bra musik.

4 kommentarer:

Anna @sweet life sa...

Vad fint, nu fick du mig också på bra humör!

Emmie sa...

hihi, vad bra! ringar på vattnet!

Angeliqa sa...

Så mycket fint! Den där varma chokladen skall jag garanterat prova mig på någon dag, det lät alldeles otroligt gott.

Lisa sa...

så otroligt fint. mums med äkta varm choklad, det är det bästa. ska testa den där du gjort någon dag. jag drack riktig varm choklad till kvällsfikat. så otroligt gott.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...