torsdag 9 december 2010

om ett brustet hjärta och en om en hund jag har kär.

Mitt hjärta brast en bit idag.
ett hål
ett litet svart hål av påbörjad saknad.


en tår
en flod av tårar
och det svarta 
i hjärtat
vs. livet och glädjen


en kavalkad av känslor och kontraster idag
och mitt hjärta
brast.
när jag fick reda på,
att en kär 
familjemedlem kommer att lämna,
lämna oss här.
lämna oss på tisdag
efter 13 år
halva tiden av mitt liv har hon funnits här


på tisdag kommer våran fina fina älskade Molly att få somna in
och det gör så ont
och jag säger som Mattis i Ronja, hon fattas mig! 
hon har ännu inte lämnat, jag vet, men känslan av att veta, 
att när man kommer hem, så finns det ingen viftande svans, ingen som möter en glatt i dörren, ingen som svansar runt på golvet och leker och stojar, ingen att gå promenader med i skogen, ingen som ser på en med tillgivna ögon


hon är inte riktigt som förr
men jag tänker
att en sista kram
ett sista farväl
och en tanke
att hon finns alltid här




i mitt hjärta



8 kommentarer:

Ej Utgivet Material sa...

åh vad sorgligt! tänker på dig.

Styleabaad sa...

Vad ledsamt... Stor Kram till dig!

Lisa sa...

<3<3<3. vad trist. tur att hon blev gammal i alla fall. kramar i massor på dig. kom ihåg att det är viktigt att få sörja och sakna och minnas, men hon kommer alltid finnas i ditt hjärta. än om det är tomt nu. <3

Angeliqa sa...

Åh nej så sorgligt! Skickar en stor kram och tänker på dig.

Anna @sweet life sa...

Vad sorgligt. Vet hur det känns, det är så svårt även om man vet att de får det bättre. Livet, livet. Ta hand om dig. Kram!

Lysande ögonblick! sa...

Åh så sorgligt. Förstår verkligen din känsla. En stor kram till dig!!!

Anonym sa...

Oh nej. Fy vad ledsen jag blir för din skull. Det är nog en av få anledningar till att jag tvekar på att skaffa hund.. ett de en dag ska lämna oss. Men så är ju livet.

Varma kramar till dig!

felicia sa...

Nej men söta du! Jag säger bara kram! I våras var vi tvugna att avliva vår katt som blivit förgiftad av något. Det var så fruktansvärt. Det är ändå fantastiskt att hjärtat är så stort att all kärlek aldrig verkar ta slut. Jag tänker på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...