tisdag 14 december 2010

Sorg

Först vill jag tacka alla er fina som "kramat" om och skickat tankar och ord i förra inlägget. tack.


Idag tillåter jag mig att vara ledsen och sörja. Jag har såklart vart ledsen alla dagar som har gått sedan beskedet om att våran älskade hund är för gammal och skrupplig för att vara lycklig här på jorden. Jag är inte riktigt med på banan just nu, så förlåt för att det har vart så illa tyst här, men det finns ingen inspiration, och inte någon vidare glädje just nu. den får komma sen.


Idag är då alltså avlivningsdagen. och jag har en stor hemsk klump i halsen. som tränger upp med kraft, med tårar och gråt och sorg.
samtidigt som jag är glad över att hon får lämna tillsammans med sin broder. De kom på samma dag och får lämna på samma dag. Det känns fint.


Så, jag återkommer här, när jag känner mig lite mer pepp på att skriva om saker, om jul och dylikt.
Jag äter hembakade lussekatter och dricker kaffe.
Snart väntar en varm skön dusch.
och imorgon är en ny dag.


sorgekyss 

6 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Jag känner med dig. En stor kram fina du!!!

Anna @sweet life sa...

Jag känner också med dig, ta hand om dig. Kram!

lisbeth sa...

Du skriver så vackert, Emmie, om våra kära hundar !
Idag är en sorgens dag, lite tröst dock att dom får sällskap på vägen...
Kram <3

Lisa sa...

<3, förstår att det känns tungt. kramar på dig i massor. ta hand om dig! :*

Ej Utgivet Material sa...

Ta hand om sig.

Styleabaad sa...

Jag tänker på dig! Stor Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...