tisdag 7 december 2010

poem?

Den där förbannade klumpen i halsen.
som kväver.
som gör
att maten inte går ner.
som gör
att talet inte kommer fram.
som gör
att luften fastnar halvvägs in och halvvägs ut där nere i djupet
i djupet av lungorna som arbetar förgäves 
som gör 
att hjärtat i sin tur kämpar och kämpar
som gör 
att hjärnan blir som ett snabbt snurrande hjul 
utan stopp


och jag dricker vattnet
som sen
rinner 
ut ur ögonen
utan stopp
smälter bort med snön
ner och ut 
i avlopp
utan propp

6 kommentarer:

Angeliqa sa...

Så fint men sorgset samtidigt.

Lysande ögonblick! sa...

Åh. jag får ont i hjärtat samtidigt som jag hurrar. Fantastiskt skrivet. Vi sätter en etikett på denna text och sparar. Du vet vad jag menar. En stor kram till dig!!!

gunillaedding sa...

Härligt! Eller jag menar fantastiskt skrivet!

Lisa sa...

<3

Ivana sa...

Otroligt vackert, känns i hjärtat.

Emmie sa...

rodnar och tackar och tar emot och blir glad över att det berör!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...