fredag 18 mars 2011

Kontraster

Igår hade jag jeans, linne under kofta, converse och vårjackan på mig.




Imorse när jag klev upp ur sängen och kollade ut såg det ut så här:


Det fick bli vinterkängorna, termobrallorna och tjocka mössan på, när jag gick ner till tandläkaren.
Ja, jag var hos tandläkaren i morse, och jag har lyckats skaffa mig världens tandläkarskräck de senaste åren!..
Så jag var skitnervig, försökte tänka att jag klarar det mesta och tänka på vad jag skulle belöna mig med efteråt när jag hade klarat av det. Och andas. Djupandning.
Som tur är så har jag haft samma tandläkare ( det är mer så att jag skaffat skräcken inför tandhygienisten)  så länge jag kan minnas, hon är supersnäll, duktig, förstående och lyssnande.

Det gick bra och jag kom överlevande ut därifrån! Finfina tänder och inga problem. 
Belönades med yoga, kaffe, film och frukost.

Imorgon går jag upp klockan fyra. För att gå på yoga klockan fem. Förstår inte hur jag skall orka gå upp, men på något sätt får det gå.
Sen är det yogasessioner nästan hela dagen, det skall bli så spännande!

Önskar er en ljuvlig helg.




3 kommentarer:

Styleabaad sa...

Jag har själv tandläkarskräck så jag vet hur det känns - men det är bättre nu, för några år sen satt jag alltid och grät i tandläkarstolen! hu! Men shit vad coolt att du ska ha en riktig yoga-dag i morgon! Lycka till med det! Att göra yoga vid 5 am är den absolut bästa tiden då hjärnan redan är helt tom och fridfull! Hoppas det blir en fin upplevelse!

Anonym sa...

Tummen på det! ♥

Emmie sa...

Elsa, det var en underbar upplevelse, jag gick upp kvart i fyra, fullmånen kastade magiska skuggor över landskapet ute på landet, där yogagården ligger, i en gammal skola. det var häftigt att yoga så tidigt, och det känns fortfarande i kroppen!:)
Catrin, <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...