lördag 2 april 2011

Allmänt prat om sådant som sker och borttappad inspiration




Idag tittar jag på den här, tänker på att glädjas och skratta åt det lilla.


Dagen består av jobb och jag undrar lite vart tiden tar vägen? Den 2 april.


Imorgon ställs det till med vårbrasa hemma hos mor och far, men släktingar, svärföräldrar och syskonens svärföräldrar.


Det märks i mina drömmar att jag arbetar med att ändra hjärnans olika vaneföreställningar ( heter det så?). 
De där jag är jagad är inte längre lika skrämmande som förut, polisen är ofta inblandad numera och inatt var jag hemma i lägenheten i drömmen, oftast är det barndomshemmets miljö där jag blir jagad.
Men inte inatt. Glaset till balkongen blev krossat. Jag flydde ut ur lägenheten, ner till grannkvinnan i  källarlägenheten ( som inte finns på riktigt). Försökte komma på direktnumret till polisen, lyckades inte.
Var mest frustrerad och arg över att inte lyckas nå polisen, ringde jag 112 hade jag köplats nummer 37.
Han som jagade mig ryckte i dörren, den glipade och jag försökte hålla i låset.
Men han bröt ner dörren.
( oftast brukar jag inte ens kunna stänga dörren i drömmarna där jag är jagad)
Jag skrek åt honom att han skulle fundera på vart han hade kunnat vara istället.
Vad han hade kunnat pyssla med istället.
Han började nästan gråta. För jag träffade en öm punkt.
( oftast brukar jag aldrig möta det jag är rädd för i drömmarna. Aldrig ta itu med det. Vaknar alltid.)
Det är spännande det här med hur drömmarna förändras tycker jag. Att jag märker skillnad i de som är mest återkommande. Att jag märker hur jag klarar av saker, klurar ut saker och drömmer klart.


Tja, det är vad jag har i huvudet just nu. Det mesta kretsar kring utställningen vi skall ha nästa vecka på skolan. Det skall bli skönt att jobba idag och tänka på något annat.
Utställningen ger mig huvudvärk. Eller så håller jag på att bli förkyld, jag har nyst 6 gånger endast på en timme!
Haha, det här blev världens dagboksinlägg. utan någon röd tråd egentligen.
Har inte så mycket inspiration hit till bloggen, är det något speciellt ni är sugna på att jag hittar på här?
Tips, idéer mottages tacksamt!
Ha en riktigt fin helg nu. 
Ciao!


Ps. uppdatering. om jag kommer ihåg det ikväll, så skall jag berätta om torsdagens äckliga äventyr. ds.

5 kommentarer:

Angeliqa sa...

Bloggen får mycket gärna användas som en riktig dagbok också. Det är bara trevligt att läsa om dina vardagliga funderingar, drömmar och tankar.
Kram

Rose Garden Malevik sa...

OJ ......


P
A
R
T
Y
T

FORTSÄTTER......REDAN 75 FINA BLOGGAR....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Ej Utgivet Material sa...

spännande. Vad du kommer ihåg om drömmarna!

mintekopp sa...

Oj, häftigt att komma ihåg så mycket av sina drömmar. Jag mins knappt ingenting numera, för ett par år sedan kom jag ihåg fasligt mycket och försökte tolka det mesta, Dock utan resultat :-)

Emmie sa...

Angeliqa, okej, kul att du tycker det! kram!
Leila, ja, jag brukar minnas det mesta av drömmarna, det kan vara lite tröttsamt ibland, en dröm som hänger sig kvar i flera dagar ibland. men spännande är det!:)

Mintekopp, ja, ibland är det häftigt, ibland tröttsamt..:) Min mamma brukar ha drömkurser, där man kan försöka att hjälpa sig själv att förstå det undermedvetna, det är allt det som kommer upp i drömmarna och det kan vara jätteintressant ibland! Ibland faller poletten ner i drömmarna hos mig. som nu när de förändras från att vara jätteskrämmande till att jag faktiskt möter det som är skrämmande och löser det på andra sätt än förut. samma i verkligheten. att jag för in det. oj, jag hade nog kunnat skriva ett låååångt inlägg om detta..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...