lördag 2 april 2011

Nu skall ni få höra nånting som jag vill tala om...

Jo, det blir inget berättande om det otroligt hemska äventyret från i torsdags, jag måste lägga in bilden först och sladden är på vift. 
Så det får bli en annan dag.
Men, jag har skrivit en del, så här kommer ett smakprov på det!


Skrivmaskinsknapper.Fläktande vind i fladdrande gardiner. Kallt vitt vin. Barfota i tofflor.
Ljus lätt genomskinlig klänning. Oborstat hår i knut. Dammråttor i hörnen. Utsikt mot sjön. svettdroppen mellan bysten.
Hans hand kupad över nacken.
Dofterna av sol, sönderbränt gräs och varma heta kroppar.
Det krusar sig där ute på sjön.
- Det är på väg, säger han.
  Snart får vi regn.


Än så länge syns bara solen på himlen. Men det känns i luften. Vinden har ändrat riktning.
- Tvätten?
- Den tog jag in förut.
Mörkret här och ljuset där. i samklang.
Strax byts de åt.
Som om rummet vore laddningsbart ljusas det upp i takt med mörkret där ute.
Molnen sträcker sig glupskt efter solen.
- Jag är hungrig. Vill du ha något?
Hans huvud nickar sakta upp och ner. Knapprandet fortsätter.


Hennes klänning sveper med utefter fötterna. Det är svalare i köket. Kylan från stenplattorna kryper genom tofflorna. En skön svalka.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...