torsdag 16 juni 2011

här och nu

jag försöker att inte alls planera, utan bara ha potentiella saker att göra när lusten faller på, gör den inte det, så gör jag inget heller.
Planerar bara det viktigaste.
jag kollar på Sex and the City, hela serien. Här har vart lite innesittar väder senaste dagarna, kallt och blåsigt, lite höstvarning..
Köpte SATC-boxen för 300 spänn, det var ett riktigt kap tycker jag!


Äter kladdkaka bakad på mandelmjöl och mycket, mycket choklad.
Njuter av dofterna ute när jag går mina promenader på mitt älskade hästhagaberg.
Vi letar lägenhet som är större än våran lilla etta...
Jag tar ut nya skor på dans.
Utmanar mig själv på många punkter, vilar där emellan. Det är slitsamt, roligt och känslan som följer är annorlunda, härlig och helt okänd.
Den här sommaren vill jag skall kännas som ett sommarlov gjorde när jag var barn, trots att jag kommer att jobba mycket hela sommaren.
Obekymmerssam, rolig, härlig, lång och härlig. 
När jag planerar för mycket saker, försvinner tiden. 
Tar jag dagarna som de kommer, och njuter av alla väderslag och händelser, insuper varendaste liten känsla, doft, syn, ljud, så känns det som om jag förlänger sommaren med hästlängder. 
Bra att spara till hösten...



4 kommentarer:

Styleabaad sa...

Vad otroligt bra tänkt, Emmie! Jag planerar alldeles för mycket och känner mig ofta stressad. Jag tror att jag ska börja tänka såhär istället, att detta är några olika alternativ om andan faller på! Mycket bra ide!

Anna @sweet life sa...

Det låter härligt! Jag tror också att det är bra att inte planera för mycket på sommaren. Jag känner att jag blir småstressad över saker jag planerar även om de är roliga. Man behöver nog de här tomma långa dagarna till att andas lite tror jag. Vad fint det låter, det du har för dig. Och vilket kap med Sex and the city-boxen för 300 kronor! Jag har tittat igenom hela flera flera gånger, den är bra fin. Och alla kläder! Hoppas du får en fin dag, kram!

Ej Utgivet Material sa...

låter smart och skönt. bra för dej fina.

Linda sa...

fint. tror att det är bra att tänka så. och framför allt: att ta hand om sig själv och lyssna på sig själv. hoppas du får en underbar sommar! kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...