måndag 11 juni 2012

Iivet

Jag vill dela en sak här men ändå inte. Det kanske är för personligt? Eller privat menar jag.

Men jag har funderat ett tag, och tror ändå jag vill skriva om det här.


Det ligger till som så, att vi försökt ett bra tag att få barn. Men inte lyckats, så vi har vart på fertilitetsutredningar hit och dit.
Och det har kommits fram till att vi skall göra ivf-behandling till hösten, och förhoppningsvis kunna få ett barn den vägen.

Det känns ibland fruktansvärt sorgligt, att det inte blev som jag i hela mitt liv föreställt mig, hur det går till när man skaffar barn. Om ni förstår.
Så där som man går och drömmer om.
Sen är det också ledsamt med tanken på att det kanske bara blir ett barn, såklart att det är fantastiskt! men drömmarna har alltid varit att få två eller fler, utan en eftertanke på att det kanske inte är självklart.

Jag väntar fortfarande på att någon skall knacka mig på axeln och säga att allt var ett skämt, klart att vi kan skaffa barn det "naturliga" sättet.
Det har liksom inte riktigt sjunkit in i hjärnan att det här är på riktigt och det gäller oss.
Allt jobb jag inte hade en aning om som man måste göra för att en sådan här behandling skall funka.
Hjälp.

Men såklart, känslorna är ju även åt andra hållet, att det är lyckosamt att det finns sådana sätt, och hur lyckliga är inte vi om detta nu kommer att fungera?

Ändå....... Så är det så svårt att låta det här inpå hjärtat, att låta alla känslor få ta sin plats, att låta det få vara som det är. Jag fattar liksom inte. Så här skulle det ju inte gå till?




6 kommentarer:

TuvaMinnaLinn sa...

Vad fint att du delar med dig.
Jag vt att det är jätte många som är i precis samma situation, så det är klart viktigt att prata om.

Jag säger som min bror brukar säga,
"det blir inte alltid som man tänkt sig, men oftast något som man kan tänka sig ändå".

Och du, ni har varandra du och din man och ni fixar det tillsammans, på ett eller annat vis.
Kram

Anna @sweet life sa...

Åh Emmie. Kram! Fint att du delar med dig, jag förstår att det måste vara tungt. Jag önskar dig och er all lycka och hoppas verkligen att allt går vägen. Det kommer gå bra ska du se, håll hoppet uppe så kommer du få allt du drömmer om. Kram!

Ej Utgivet Material sa...

Oj Emmie! Tungt det förstår jag! Det är sådana saker som verkar självklara tills man själv är där. Jag hoppas det går vägen. Ta hand om er.

Angeliqa sa...

Det är väldigt starkt och fint av dig att dela med dig av detta.
Jag hoppas att det går vägen och att ni får det ni drömt om så länge nu.

Kram!

Elsa sa...

Väldigt stark av dig att du vill dela med dig. Jag hoppas att ivf:en går fint och att ni kan få ert efterlängtade barn! Det är jag säker på, och när den dagen väl kommer tror jag inte att ni kommer ens att tänka på hur vägen ledde dit... Det kommer nog kännas väldigt sekundärt. Kram på dig!

Emmie sa...

Fina fina, tack för all feedback och pepp! Kram till er! Och Elsa, hej, det var längesedan, roligt att du kikar in!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...