onsdag 7 april 2010

We went for some things

till balkongen idag. Vi var ute efter lite pallar och någon bänk eller korgstol eller något sådant.
Vi hittade inget alls.
Men så snubblade vi över den här underbara skapelsen. Som jag bara var tvungen att ha! Tänkte, hur kommer det att kännas om vi kommer hem utan denna. Kommer jag att ligga vaken i nätter och fundera på varför vi inte köpte den. Svar: JA.  
Så den fick vackert följa med hem. För 150 kronor.










Jag undrar så vart den har stått innan. 
Var den kommer ifrån. 
Vem som har knapprat på dessa tangenter. 
Vilka ord som har skapats. 
Vilka brev som har skrivits. 
Hur gammal den är.



5 kommentarer:

mamma sa...

Ååååå! Snälla Emmie! berätta dess historia när den berättat för dig!

Matilda sa...

vilken fin! förstår att du köpte den!
jag undrar alltid precis som du över prylars historia. skulle vilja höra dem viska till en när man köpt dem.
- pssst, hej! jag är från varberg och är 73 år gammal. hej då!
typ! haha!

lisbeth sa...

Vilken vacker klenod du hittade ! Eller om det var den som hittade dig ..?

Emmie sa...

ja, alltså, jag måste verkligen ta reda på lite mer om den! vad sjutton en sådan vacker sak gör i lilla skruttvarberg..
hmm, ja, det var nog nästan den som hittade oss Lisbeth, och platsen var självklar här hemma vart den skulle stå..:) så det var liksom bara meningen att den skulle hem till oss!

Angeliqa sa...

Jag förstår att du köpte den! Något så fantastiskt kan man helt enkelt inte lämna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...